Gå tilbage til forumoversigten

Emne: Til tvivlere i Voerladegård - Enig?

Af: Terkild Holst

14/04-2005 05:44

Stemningen i Sdr. Vissing er overvejende for et samlet Brædstrup
ifølge Danmarks Radio - Kanal 94 i Vejle den 5. april 2005
Voerladegård står dermed alene

Men stemningen er ved at vende i følge artikel i Horsens Folkeblad den 13. april 2005

Dit Ja til Skanderborg betyder, at:

• Sognene adskilles
• Ældre skal benytte ældreaktiviteterne i Ny Skanderborg
• Skolen og det lokale liv svækkes mærkbart på grund af færre elever
• Antal lærere og SFO pædagoger reduceres
• Vore større børn skal længere med bus til stor centralskole
• Lokalområdet er ikke sikret plads i byrådet

Omvendt betyder dit Ja til Horsens, at:

• Sognene fortsætter sammen, og vi hører igen sammen med Gantrup, Østbirk og Yding
• Ældre kan benytte ældreaktiviteterne i Sdr. Vissing og Brædstrup
• Skolerne og det øvrige lokale liv svækkes ikke, men bevarer bæredygtighed
• Din kommune er sikret pladser i det kommende byråd
• Landsbyrådet vil styrke din landsby

Uanset hvilken storkommune :

• Beholder du 8660 Skanderborg postnummeret
• Kan du henvises til Århus regionens sygehuse

Er du i tvivl så lad sognene forblive samlet
Tænk langsigtet. Et sammenhold gør os stærkest

Borgergruppen for sognesammenhold mod syd

Af: Thorkil Ejstrud

14/04-2005 09:30

Jeg er ikke enig og jeg synes i skal gå på www.tilskanderborg.dk og se hvorfor, der er en sammenligning af Skanderborg og Ny Horsens samt megen anden information. Når man ser den "hemmelig" T´s indlæg i han indlæg Nyt om gamle stemmetal hvor han selv opgør at 57,4 % i Voerladegaard ville til Ny Skanderborg mens kun 18,7 pct. ville til Ny Horsens er det men nogen undren at man mener man samler folk ved at aggitere for Ny Horsens, for os i Sdr. Vissing.

Vi i har i underskrift indsamling haft flertal i begge sogne for Ny Skanderborg lad os holde fast idet så vi ved hvad vi skal stemme for at komme samme vej. Gå på www.tilskanderborg.dk og se hvorfor.

Af: Peter Ib Hansen

18/04-2005 17:14

Kære Therkil.

Du refererer til en stemning i Sdr. Vissing, som går ind for at stemmme sognet til Ny Horsens. En radio har vejret denne stemning. Hvordan det? Har de besøgt alle huse eller har de talt med Borgergruppen for sognesammenhold mod syd?
Jeg har ikke hørt, eller læst undersøgelserne du refererer til, men
medmindre der ligger dokumentation, så skriver pressen jo lige hvad den har lyst til. Det drejer sig om at tilkæmpe sig spaltemilimeter...

Du postulerer: At Sognene adskilles hvis man stemmer for Ny Skanderborg.
Det er ikke rigtigt, hvis alle stemmer for Ny Skanderborg forbliver sognene da sammen!
Resten af dine postulater er gætværk og manipulering..
Jeg kunne med rette postulere det præcist modsatte, men der er ingen af os der ved, hvad fremtiden vil bringe.
Måske bibeholdes ældrecentret i Sdr. Vissing, måske flyttes beboerne på Solsikken til de nye planlagte og tidssvarende faciliteter på Sølund, så der er mulighed for endnu et ældrecenter. (Det er ikke et ønske fra mig, men hvis de mennesker der bor på Solsikken, ville blive gladere, så...)
Måske laver vi en friskole, hvis der er nogen byrødder der vil lukke vores skoler, med dig som inspektør? ;-)
Se mulighederne i stedet for at fokusere på angsten
Sammen er vi stærke og kan gøre, hvad vi vil.
Hvis altså vi vil...
Med venlig hilsen
Peter Ib

Af: Peter Ib Hansen

18/04-2005 17:23

Hov og Terkild.
Tak fordi du tørrede Noahs strømper med hårtørren.
Det imponerede ham virkelig.
Kh
Peter Ib

Det er nødvendigt at være oprettet som bruger på DKby.net for at lave indlæg. Såfremt du allerede er oprettet som bruger skal du blot logge på via nedenstående formular ellers kan du gratis oprette en bruger ved at klikke her!

Emailadresse:  
Adgangskode:

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

Google
Web Site